Welkom op mijn scrapblog

Dit blog is voor mij de plek om mijn kaartjes, layout en andere knutsels te laten zien. Vaak verdwijnt het in een album of in een doos. Een kaartje stuur je zelfs op en is dan helemaal weg.

Op deze manier kan ik het aan iedereen laten zien, die het wil zien. Ook kan ik het nu zelf nog eens terug zien (is ook wel eens leuk).


Volgers

vrijdag 13 mei 2011

Batikken met copic (kaarsvet én clear embossingpoeder)

Ik zag dat na de storing op blogger mijn bericht van gisteren was verdwenen (?), daarom plaats ik het opnieuw.

In het weekend bedacht ik dat het misschien wel leuke effecten zou geven; glossy paper, copics en kaarsvet. Dit is het geworden:

Photobucket

Daarvoor heb ik kaarsvet gedruppeld op een stukje glossypaper en met wide marker Y26, W3 en R29 op een sheet vlakken gekleurd. De inkt op de sheet gesprayed met blender vloeistof zodat het natter werd. Het stukje glossy paper met het kaarsvet naar beneden over de sheet geveegd. Het kaarsvet kunt je er met een strijkbout en keukenpapier weer afstrijken, zodat er witte spettervlekken in de inkt zichtbaar worden.

Om in het copicthema te blijven heb ik de bloemen met copicmarkers gestempeld.

Daarna bedacht ik dat het misschien ook wel met embossingpoeder kon, en je raad het misschien al ;)

Photobucket
De vlinder met embossingpoeder geairbrushed (B29 en RV29). Daarop een leeg stukje kraft gelegd en met een hete strijkbout gestreken (o,o, wat ben ik toch huishoudelijk bezig ).

Het embossingpoeder smelt en plakt met de copicinkt aan het nieuwe papier én laat los van het oorspronkelijke papier (YES!). Het label gemaakt door: Met wide markers (E33 en B24) en sketchmarkers (BV29) strepen getrokken, de swirl stempel met blender vloeistof uitgebeten, de hoeken met clear crackle paint in gesmeert, etc.

Het zijn geen cute cards, maar ik vind ze wel heel leuk geworden. Ik hoop jullie ook.

Groetjes, Linda

(Het is wel een erg lang verhaal geworden, bedankt voor het lezen)

Geen opmerkingen: