Welkom op mijn scrapblog

Dit blog is voor mij de plek om mijn kaartjes, layout en andere knutsels te laten zien. Vaak verdwijnt het in een album of in een doos. Een kaartje stuur je zelfs op en is dan helemaal weg.

Op deze manier kan ik het aan iedereen laten zien, die het wil zien. Ook kan ik het nu zelf nog eens terug zien (is ook wel eens leuk).


Volgers

donderdag 29 december 2011

Een speciaal vest

Wat is een effen licht-roze vest volgens mijn jongste dochter; Saaaaaaai. Maar nu niet meer...

Allereerst haar naam uit stencil vinyl (= het grijze vel) gesneden, een rechthoek uit het grote stuk vinyl geknipt en "haar letters" met de haak er uitgehaald (Het binnenste van de A heb ik laten zitten).
Daarna met het transfer tape (= het doorzichtige op bruin papier) het uitgesneden stencil vinyl los van het onderpapier gekregen en op het vest geplakt (goed aandrukken en het transfer tape er weer afhalen).
Dan nu voor mij het spannendste deel; De fabric ink. Er was geen weg meer terug ;o)

 Photobucket

Eerst wit en magenta met een sateprikker gemengd, de verf deppend opgebracht met een sponsje en dan wachten tot het droog is........en als laatste strijken om te fixeren. De kleur wordt ietsje donkerder tijdens het strijken, maar dat trekt weg als het is afgekoeld.

In overleg een kroontje (crown card van silhouette) uitgekozen en uitgesneden uit heat transfer flocked grijs en bijpassende rhinestones 3mm uitgezocht (ja, ook roze).

Photobucket

Na weer wat strijken is dit het eind resultaat. Ik moest heeeeeel snel een foto maken, want ze stond achter mij te springen om het aan te mogen. Kortom geslaagd projectje denk ik.

Photobucket

En een close-up

Photobucket

Nu zit de oudste dochter naast me en komt met hele goede argumenten waarom zij een nieuw effen t-shirt nodig heeft. Hierop moet dan ook echt zo iets komen, maar dan heel anders en geen roze............

3 opmerkingen:

Annemarie en Merit zei

Hoi Linda,

Wat is dit leuk gedaan kan begrijpen dat Emma de "queen off fashion"hier heeel blij mee is,
wat een handig moeder!!!!

Voor 2012 veel geluk liefde gezondheid en creativiteit toegewenst.

Annemarie en Merit

Unknown zei

linda heel mooi gedaan,nog prettige eindjaarfeesten
veel liefs van marcelline

Nicole zei

O, wat leuk gedaan, Linda! Ik ben nog lang niet zover, heb alleen nog maar gewone dingen uitgesneden met de Silhouette. Maar als ik dit zo zie, moet ik het toch ook eens proberen. Het wordt wel heel persoonlijk zo, prachtig. Ik kan me voorstellen dat Emma er blij mee is :o)

Klem...