Welkom op mijn scrapblog

Dit blog is voor mij de plek om mijn kaartjes, layout en andere knutsels te laten zien. Vaak verdwijnt het in een album of in een doos. Een kaartje stuur je zelfs op en is dan helemaal weg.

Op deze manier kan ik het aan iedereen laten zien, die het wil zien. Ook kan ik het nu zelf nog eens terug zien (is ook wel eens leuk).


Volgers

vrijdag 21 september 2012

mixed media mini-boekje

Papier en stof zijn de basis van dit "Dag groep 8"- boekje geworden.


Photobucket

De effen stoffen pagina's van 15 * 15 cm heb ik met een flanelsteek aan elkaar gezet. Tussen de laatste stoffen pagina's heb ik een kantonnetje ter versteviging geschoven en daarna met een masker en fabric ink van Silhouette (wit, groen en roze) een patroon erop aangebracht.
De stippen zijn met fabric ink gestempeld met een gewone rubber stempel. Het geheel laten drogen en even gestreken om te fixeren. De papieren pagina's zijn gewoon aan elkaar gelijmd.

Photobucket

Daarna zijn met maskers en modeling paste de blokjes op het ene papier en het gaas op de andere kant aangebracht. De modeling paste heb ik tussen de ene kant en de andere kant een nacht aan de lucht laten drogen.

Photobucket



Photobucket



Om het boekje aan te kleden heb ik verschillende prints van Silhouette geprint en uitgesneden. De silhouette bestandjes van House of 3 komen zelfs terug in het designpapier van Pinkpaislee - spring Jubilee. De swirls, de doily en de scrabble letters zijn gewone snijbestanden. De flourish parts en vlinders zijn uit flocked vinyl wit gesneden.

Photobucket



Photobucket



Photobucket



Op elke bladzijde heb ik verschillende kleuren washitape gebruikt. Washitape blijft ook goed plakken op stof.

Toen ik dit boekje aan mijn dochter gaf, kreeg ik een grote knuffel. Ze was er dan denk ik wel blij mee :-)


1 opmerking:

Unknown zei

linda
heel mooi gedaan en mooie aandenking voor jou dochter
nog prettige weekend
veel liefs van marcelline