Welkom op mijn scrapblog

Dit blog is voor mij de plek om mijn kaartjes, layout en andere knutsels te laten zien. Vaak verdwijnt het in een album of in een doos. Een kaartje stuur je zelfs op en is dan helemaal weg.

Op deze manier kan ik het aan iedereen laten zien, die het wil zien. Ook kan ik het nu zelf nog eens terug zien (is ook wel eens leuk).


Volgers

zondag 2 december 2012

Art journaling met klaprozen

Wat nu als je absoluut niet kunt tekenen en graag klaprozen wilt in je art journal? Eerst erg balen en dan.....

Van internet heb ik een foto van een grasveld met klaprozen gehaald. Deze foto 2 keer geprint, een keer gewoon en de tweede in spiegelbeeld (Vooral de zoeknaam poppies geeft veel foto's). Door middel van image transfer met gel medium heb ik de beide afbeeldingen in mijn art journal gekopieerd. De video van Donna Downey geeft een hele duidelijk uitleg (Engels talig).

Toen de bladzijdes goed droog waren heb ik de onderste helft van de pagina's bewerkt met gesso. Weer laten drogen :-).

Het zogenaamde gras gedeelte heb ik verticaal gestreept gekleurd met panpastels (Dairylide Yellow shade, Dairylide Yellow, Dairylide Yellow tint) en de lucht van de gekopieerde foto nog extra aangezet met horizontale strepen turquoise, turquoise shade en titanium white. De zichtbare klaprozen heb ik extra rood aangezet en in het "gras" extra rode vlekjes gemaakt. De randen met raw umber shade donkerder gemaakt. Dit geheel gefixeerd voordat ik met modeling paste aan de slag ging.

Photobucket


Vanaf een kleurplaat op internet heb ik met de silhouette en een basis sheet een masker gemaakt met 3 klaprozen. Toen was het gemakkelijk om klaprozen te maken met het eigen masker, modeling paste en een spatel. Toen een nachtje laten drogen.

De volgende dag met rood, zwart en wit de klaprozen afgemaakt en de stengels met dairylide yellow bewerkt.
Photobucket


Photobucket

En dit zonder tekentalent! (Echt waar. Je mag vragen aan mijn klassen hoe mijn poppetjes en vrachtwagens eruit zien ;-) )







Groetjes, Linda

Geen opmerkingen: